Arla Foods
Систем компактног складишта са подвозним шатлом

Компанија Arla Foods се ослања на систем компактног складишта

Arla Foods је једна од највећих млечних задруга у свету, са широким асортиманом производа од млека, сира, јогурта, путера и маргарина. Како би се простор искористио на најбољи могући начин, оптимизовани су логистички процеси у данском складишту у Холстеброу.

Ефикасније складиштење великих врећа

У складишту компаније Arla Foods од 10.000 квадратних метара у Холстеброу, око 300 километара северозападно од Копенхагена, складишти се само протеинско млеко у праху. Производња се одвија у млекари Arla, удаљеној неколико километара. „Протеинско млеко у праху испоручујемо у готово све делове света“, каже Jens Korbo, руководилац складишта у компанији Arla у Холстеброу. „Изузев Аустралије, Новог Зеланда и афричког континента.“

Све до средине 2012. године, протеинско млеко у праху, које се паковало у вреће различитих величина, складиштено је у блок складишту или у једноставне полице које се увлаче. Велике вреће, тежине 500 килограма, чине око 35 одсто целог магацина – овде смо желели да реализујемо ефикасније циклусе.

Jens Korbo
Руководилац складишта у компанији Arla

„Све у свему, оно што је компанија Jungheinrich урадила за нас је мало, али добро, целовито решење!“

Шатл систем компактног складишта штеди простор

Предложено решење, нарочито за чување пет стотина врећа, био је систем компактног складишта са припадајућим шатлом. Потенцијал учинка компактног складишта, тј. уштеда простора елиминацијом радних процеса, додатно се побољшава шатл системом. Потоњи омогућава већи степен пуњења, већу стопу учинка и боље коришћење простора.

Систем је конструисан тако да сваки канал може да преузме тачно 13 палета. Са два канала један изнад другог, то одговара тачно једном теретном камиону. Ту су такође и носиво возило (EFG 218) и шатл (Under Pallet Carrier, UPC). Млекарска задруга се одлучила за подвозни шатл, јер он функционише нарочито ефикасно приликом поновног ускладиштења и искладиштења у самом пролазу између палета.

Током ускладиштења, UPC се преузима на виљушкама носећег возила и примењује у палетном каналу. Овде се UPC самостално креће испод палете и преузима робу која се превози, а да није физички повезан са носећим возилом. Шатл аутоматски управља свим покретима вожње и подизања, захваљујући сензорима, без судара. У међувремену, возач може да преузме другу палету коју треба ускладиштити, да је постави на почетку канала и тако покрене следеће ускладиштење.

Ефикасна интеракција

Део нашег комплетног решења су возила за складишта. Неколико електричних палетних колица типа ERE 225 одговорно је за утовар и истовар камиона, као и транспорт робе у компактно складиште. Захваљујући фиксној платформи за стајање, возила могу достизати брзину од преко дванаест километара на сат. На тај начин се роба може транспортовати нарочито економично.

Електрични виљушкари EFG 218 служе као носећа возила за UPC и транспортују робу из компактног складишта до изласка робе. Ергономско дизајнирано радно место осигурава опуштен рад и рад без замора. Ово није само флоскула, наглашава Korbo: „Када се наши возачи осећају не само безбедно, већ им је и удобно на виљушкарима, то повећава ефикасност свих наших циклуса!“

„Откад користимо UPC компаније Jungheinrich, рад је много ефикаснији“!, потврђује запослени у складишту Elo Kristensen. Korbo додаје: „Да, посао се овде обавља брзо и ефикасно. Поред тога, цео систем нам пружа велику флексибилност! „Све у свему, оно што је компанија Jungheinrich урадила за нас је мало, али добро, целовито решење!“

Имате питања?