Половни виљушкар је свеже опран и исполиран и сија у пуном сјају, а цена је добра – права прилика. Заиста? Чак и више него приликом куповине новог возила, важност темељне провере долази на видело када је реч о куповини половног виљушкара.
Ко зна колико је километара прешао у току свог досадашњег постојања, колико је тешко био оптерећиван од стране возача и какви се све недостаци крију испод каросерије?
Од помоћи Вам је наша листа за проверу за куповину половног виљушкара. На основу девет критеријума, можете уздуж и попреко проверити возило.
Важно питање које треба да поставите себи на самом почетку: Да ли је овај виљушкар прави уређај за Ваш случај примене? Да ли се он уопште уклапа у Ваше локалне околности? Обратите пажњу на висине пролаза и ширине радног хода! Савет: Проверите Вашу врсту примене од стране стручњака!
На крају, баците поглед на типску плочицу и дијаграм преостале носивости. Да ли су правилно постављени? Да ли се заиста односе на постојећу катарку и евентуалне делове? Може се десити да су замењени делови или целокупна катарка.
Требало би да сте преузели Ваше упутство за употребу. Поред тога, све налепнице и упозоравајуће напомене морају бити расположиве на одговарајућем језику. Да ли Вам је предочен актуелан и беспрекоран FEM извештај о испитивању, који је доказ провере виљушкара према прописима за спречавање незгоде?
Загледање виљушкара је једно, али то не замењује пробну вожњу. Извршите тест функционисања! То код возила са мотором са унутрашњим сагоревањем почиње са хладним стартом: Да ли постоји повећана појава дима?
Специјална провера обухвата и катарку: Проверите да ли између профила катарке и носача виљушке постоји зазор! Да ли катарка и виљушка попуштају под теретом?
Као следеће Вам препоручујемо да пажљиво погледате виљушке и њихове држаче, како бисте видели да ли има пукотина. Блокаде морају да постоје и да функционишу беспрекорно. Измерите дебљину на превоју виљушке!
Проверите управљање! Да ли се виљушкар креће стабилно у траци?
Кочнице такође морају да буду исправне и да делују са обе стране једнако. Да ли паркирна кочница функционише?
Сада проверите осветљење. Да ли су сва светла и фарови функционални? Каблови и прикључци морају бити по прописима, кућишта светла не смеју да садрже влагу.
Наредна провера, ако је у питању електрични виљушкар: стање акумулатора. Зелени и бели кристали на половима указују на сулфацију, а када су ћелије закривљене ка споља, то је показатељ старости. Обоје може довести до отказивања рада акумулатора.
Потрошеност гума је увек тема. Проверите гуме! Да ли су оштећене? Да ли има прореза или избочина? Да ли се јасно може идентификовати маркер за истрошеност (приказ потрошености гума)?
Сада је каросерија на реду. Да ли су препознатљива оштећења услед рђе? Да ли сте открили улегнућа и деформације? Не заборавите: Гаранција. Коју Вам продавац нуди – односно: колико дуго и за која својства/делове/опрему она важи?
Пробна вожња на терену продавца не замењује тест у примени. У оптималном случају Вам продавац нуди прилику да тестирате возило по Вашем сопственом терену. Тако најбоље можете проверити стање виљушкара.